چطور یک رابطه احساسی اشتباهی که گرفتارش شده ام را فراموش کنم؟

فراموش کردن عشق

سوال:

چطور یک رابطه احساسی اشتباهی که گرفتارش شده ام را فراموش کنم؟ وابسته اش بودم و او ترکم کرد!

پاسخ:

انسانها زمانی میتوانند با فرد دیگری به وحدت رسیده و رابطه عاطفی و عاشقانه صحیحی را شکل دهند که ابتدا در درون خود با خودشان به وحدت رسیده باشند. وقتی در یک ارتباط عاشقانه به بن بست بر خورد کنید سکی از طرفین و یا هر دو طرف از لحاظ روحی، جسمی و اجتماعی آمادگی و شرایط برقراری رابطه عاشقانه را نداشته است، پس باید سعی کنیم برخوردی منطقی داشته باشیم و به فکر خودشناسی باشیم. اولین قدم هم این است که سعی کنیم با خودمان در درون خود به وحدت برسیم. سپس برای یک شروع جدید، احتیاج به فراموشی اتفاقهای قدیم و قبلی دارید. شکل گیری یک رابطه جدید عاطفی در حالی که هنوز از اثرات رابطه قبلی رنج میبرید، اشتباه محض است. جالب است که بدانید در یک تحقیقات جدید علمی ثابت شده است که وقتی دچار شکست یا سرخوردگی عاطفی می شوید، قسمتی از مغز فعال میشود که در مقابل هیچ گونه محرک دیگر واکنش نشان نمیدهد و این میتواند به این ربط داشته باشد که گاهی درد ناشی از نپذیرفته شدن ممکن است بهبود نیابد! پس با این درد «نا درمان» چه میشود کرد؟

میشود آن را تبدیل کرد به یک فیلم ماندنی و هر از گاهی به عقب فلش بکش کرد. میشود آنالیزش کرد و اشتباهات را پیدا کرد. میشود آن را تبدیل به یک داستان تلخ رمانتیک کرد و برای کسانی که دچار موقعیت مشترک میشوند بازگویش کرد.

اما آنچه که نباید با آن کرد: این که همیشه سر دلتان بماند و از گوشه کنار مغزتان پاک نشود. این که مدام مرورش کنید و تقصیرها را با متانت کامل برعهده بگیرید و این که اثر معجزه آسای «زمان» را فراموش کنید. درد سرخوردگی تنها دردی است که با گذشت زمان بدتر نمیشود!

در این مواقع است که ارزش داشتن یک دوست خوب مشخص میشود. حداقل داشتن دو نفر دوست همدل که پذیرای شنیدن حرفهای شما باشه لازم و ضروریه. هر گاه دستان شما به طرف تلفن رفت که به کسی که اشتباها و بصورت بیمارگونه وابسته اش شده اید زنگ بزنید، با دست دیگر محکم جلوی آن را بگیرید. در عوض به دوستان خود زنگ زده و ترتیب یک قرار دوستانه را بدهید. هیچ چیز مفیدتر از دو گوش شنوا برای شما در این شرایط بهتر نیست.

شما قرار است تمام اثرات این دوست را از زندگی خود پاک کنید. پاک کردن شامل پاک کردن شماره تلفنش، پاک کردن آدرس منزلش، پاک کردن شماره تماس تمام دوستان دور و نزدیکش و در آخر پاک کردن هر گونه نشانه ای از او در منزل و حتی اگر مجبور به عوض کردن دکوراسیون منزل شوید، این کار را بکنید. تماس شما و هر گونه موردی که باعث یادآوری او به شما شود باید از صفحه زندگیتان حذف شود.

تلفن ممنوع! ناگهانی سر کار یا دم در منزلش رفتن ممنوع! به دوستانش تلفن زدن به منظور خبر گرفتن از او ممنوع!  میدانی خوبی ماجرا در چیست؟ این کار نه تنها به شما در «پاکسازی» کمک میکند، باعث میشود کمی او به خاطر عدم توجه شما «دیوانه» شود!

در نهایت آرامش، لیست تمام عواملی که از نظر شما باعث بهم خوردن رابطه شما شده را تهیه کنید. در نهایت آرامش و صد البته صداقت این لیست را تکمیل کنید. این لیست فقط و فقط برای شما قرار است نوشته شود و به هیچ کس دیگر هم نشان نخواهد داده شد. پس از کوچکترین تا بزرگترین عامل جدایی را بر روی کاغذ بیاورید. دوباره یاد آوری میکنم این لیست برای شما و از طرف شما نوشته میشود. پس از آن که کامل شد، یک بار دیگر آن را مرور کنید.

 تلقین «تمام شدن رابطه» به خود را شروع کنید. اگر نمیتوانید، من به شما این را تلقین میکنم: «رابطه شما تمام شده است». چه برای عذر خواهی برگشته چه بر نگشته، لیاقت داشتن شما را به عنوان همسر و همدم در کنار خود نداشته است.

اگر احیانا عکسی، نامه ای، هدیه ای، یا هر چیزی دیگری از قلم افتاده بوده است، اکنون قرار است به طور کلی حذف شوند. اگر جرات پاک کردن تمام عکس هایش را ندارید، آنها را در یک فولدر جداگانه با نام «هرگز آن را نبین» قرار دهید. باور کنید هر گونه کاری که منجر به یاد آوری دوباره او برای شما شود، به منزله یک سم مهلک برای شما خواهد بود. پس از الان جواب این سوالات را میدانید: آیا دوست دارید که از او خبر داشته باشید؟ «خیر»! آیا دوست دارید که او از شما خبر داشته باشد؟ «صد البته خیر!»

 اگر مجبور به ارتباط با وی شدید یادتان باشد که شما دوست ندارید که با او در تماس باشید و تماس شما فقط در صورت اجبار خواهد بود، مکالمه هایتان کوتاه، مختصر و سر راست خواهد بود. یادتان باشد وقتی او را دیدید پشت دوستانتان پنهان نشوید و یا آن که وانمود نکنید که او را ندیده اید ، این طرز تصور را به او میدهد که هنوز به او فکر میکنید. پس از الان خود را آماده کنید که اگر با او برخورد کردید، شوکه نشوید و سعی کنید خیلی عادی رفتار کنید.

کانال رسمی ایلقار موذن زاده:

@ilqarmoazzn

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “چطور یک رابطه احساسی اشتباهی که گرفتارش شده ام را فراموش کنم؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

ویدئو برتر

باز کردن چت
سلام
نیاز به مشاوره دارید؟

پشتیبانی سایت توسط اردپرو