ترس از مرگ برای من وسواس فکری شده است

مثبت اندیشی

سوال:

سلام خانمى هستم ۵۸ ساله حدود ۳۰ساله افسردگى دارم بيست ساله از شوهرم جدا شدم فزندانم شکر خدا خوب هستن و فعال در جامعه ولى من خونه نشين شدم و اصلا دوست ندارم از خانه خارج بشم يا با کسى رابطه بر قرار کنم هميشه در برابر ديگران کوتاه امدم والان حرفهاى انها منو ازار ميده و با شنيدن حرفهاى آنها سريع از کوره در ميرم ولى نمى تونم بگم چقدر از دست اونها ناراحتم و فکرهاىم همشه منفى شده و هر لحظه فکر مى کنم دارم مى ميرم و اين ترس از مرگ باعث شده که جسم و روحم در عذاب باشه.
لطفا راهنمايى کنيد چطور اين وسواس فکرى رو از خودم دور کنم حتی ديگر از لحاظ ظاهر هم بخودم نمى رسم راهنماىى کنيد چطور از اين فکرهاى منفى جدا بشم ومثبت گرا بشم با تشکر از شما

پاسخ:

🔮افسردگی در دوران میانسالی دلايل زيادي دارد، مخصوصا شما کاربر عزیز که سابقه افسردگی طولانی مدت داشته اید. انزوا يا تنهايي يکي از اصلي ترين دلايل این نوع افسردگي ها میتونه باشه. از آن جا که تنهايي باعث کاهش روابط اجتماعي مي شود، يکي از مهم ترين زمينه سازهاي افسردگي در این دوران است.

🔮به نظر میرسد که شما به دليل از دست دادن انگيزه و هدف که میتونه به احساس بي هويتي هم منجر بشه، افسردگي تان روز به روز تشديد مي شه تا حدي که ترجيح مي دهید با هيچ يک از نزديکان رفت و آمدي نداشته باشید و حتی به سر و وضع خودتان هم نرسید و در اصل خودتان را دوست نداشته باشید که یکی دیگر از علل افسردگی میتونه باشه.

🔮به نظر میرسه شما حوصله انجام هيچ فعاليت و يا ديدن فردي را نداريد اما به خاطر داشته باشيد انزوا و گوشه گيري تنها باعث تشديد افسردگي شما خواهد شد. هرچه از نظر فيزيکي، ذهني و اجتماعي فعال  تر باشيد، مطمئنا احساس بهتري خواهيد داشت.

🔮از خانه بيرون بياييد

💫به پارک يا آرايشگاه برويد و دستي به سر و روی خود بکشيد و ناهار را با دوستان تان صرف کنيد. (برای این کارها برنامه روزانه یا هفتگی مشخصی بنویسید)

🔮با ديگران در ارتباط باشيد

💫زمان هايي را که تنها هستيد، کاهش دهيد. از افرادي که دوست شان داريد دعوت کنيد تا به ديدن تان بيايند يا با آن ها تماس تلفني داشته باشيد.

🔮داوطلب کمک به ديگران شويد

💫کمک به ديگران يکي از بهترين راه هاي به دست آوردن ارزش و احترام است. با کمک به ديگران، به طور قطع ميزان افسردگي تان کاهش خواهد يافت.

🔮مي توانيد مشغول يادگيري مهارتي جديد شويد

💫به دنبال فعاليت  هايي برويد که هميشه آرزوي انجام آن ها را داشته ايد. شايد آن فعاليت ها بتوانند، خلاقيت شما را شکوفا سازند و روحيه شما را تغيير دهند.

🔮بخنديد

💫خنده بر هر درد بي درمان دواست . خواندن و گوش کردن به مطالب طنز آميز نيز مي تواند روحيه شما را تقويت کند. خنده باعث افزایش ترشح هورمون سروتونین در مغز میشه که تاثیر شگفت انگیزی در درمان افسردگی داره. جالبه بدونید که مغز میان خنده تصنعی و واقعی نمیتونه تفاوتی ثائل بشه و اگه شما بصورت تصنعی هم بخندید باز هم هورمون سروتونین رو ترشح میکنه. پس به هر بهانه ای بخندید.

🔮ورزش کنيد

💫به هر روشي که مي توانيد ورزش کنيد. طناب، استخر، پیاده روی و کوهنوردی…هر تحرکی که دوستش دارید. ورزش تاثیر فوق العاده ای داره تا افسردگي تان را به ميزان قابل ملاحظه اي کاهش بده.

با آرزوی موفقیت

ایلقار موذن زاده(روانشناس)

🌍 @ilqarmoazzen

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ترس از مرگ برای من وسواس فکری شده است”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را دنبال کنید

ویدئو برتر

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

DESIGN BR: RAFIG KHIYAVI