من در بیشتر موارد، حتی مواردی که حق با من است کوتاه می آیم!

اعتماد به نفس

سوال:

سلام خدا قوت مدت کمی هست کانال شما را پیدا کردم و از نظر روحی به نتایج خیلی مثبتی رسیدم ازتون یک راهنمایی میخوام. من ۴۷ سالمه از نظر داشتن همسر و بچه های خوب و سالم خدا رو شاکر هستم و خودم نیز مدیریت زندگی رو به خوبی اجرا میکنم ولی شخصا تمام نزدیکانم به رحمت خدا رفتن  و یه حس تنهایی درونم هست. در ارتباط بر قرار کردن با  دیگران همیشه من قدم جلو میذارم و کوتاه میام حتی اگه حق با من باشه. این کار من از نظر شما درست هست آیا باعث کوچک کردن خانواده ام نمیشم و شخصیت آنها را زیر سوال نمی برم کمکم کنین ممنون

پاسخ:

💫ارتباط برقرار کردن یکی از ملزومات هر انسان است و ما نیازهای اجتماعی و مورد توجه قرار گرفتن و در حقیقت ما نیازهای دوست داشتن و دوست داشته شدن را به این طریق برطرف میکنیم. زیاد مهم نیست که شما در برقراری ارتباط پیش قدم شوید یا دیگران! مهم مدیریت و نحوه برقراری ارتباط است. یعنی بایستی یاد بگیریم چطور خوب ارتباط برقرار کنیم و این یک مهارت است.

💫در واقع با توجه به روحیات و موقعیت روانی و اجتماعی ای که دارید، مهمترین مساله برای شما در روابطتتان این است که با افراد سمی و بازنده و شکست خورده به هیچ وجه وارد رابطه نشوید. کسانی که در شما حس و حال منفی ایجاد میکنند و انرژی منفی میدهند را از زندگیتان حذف کنید و برای ایجاد یک رابطه اجتماعی مفید و سالم بدیهی ست که پیشقدم شدن نه تنها بد نیست بلکه مزیت شمرده می شود، اما چهارچوبهای خاص خودش را دارد.

💫برای بعضی ها ارتباط برقرار کردن ساده است. بعضی ها ذاتاً استاد ارتباط برقرار کردن هستند و اعتماد به نفس بسیار زیادی برای اینکار دارند. اما بقیه چطور یاد می گیرند که با دیگران ارتباط برقرار کنند؟

👌راهکارهای ایجاد ارتباط موفق:

🔮اعتماد به نفس داشته باشید

مهارت های مردمی خوب با اعتماد به نفس شروع می شود. وقتی کسی اعتماد به نفس داشته باشد خیلی خوب معلوم می شود. اعتماد به نفس مثل آهن ربایی بقیه را به سمت شما می کشاند و

رفتارهایتان نشان می دهد که ارزش صرف وقت و تلاش را دارید. وقتی حس قوی نسبت به خودتان داشته باشید، خیلی سریع از گپ کوتاهی که با کسی دارید گذشته و فرصتی در اختیارتان قرار می دهد که بتوانید بدون اتلاف وقت به قلب رابطه دست یابید.

🔮 وقتی می خواهید رابطه ای موثر داشته باشید، یکی از مهمترین قوانینی که باید رعایت کنید این است که مستقیم به چشم های طرف مقابل نگاه کنید. کسانیکه اعتماد به نفس کافی ندارند از ارتباط چشمی خودداری می کنند. خودداری از ارتباط چشمی نشان دهنده عدم علاقه یا بدتر از آن عدم صداقت است. وقتی دو نفر با هم ارتباط چشمی برقرار می کنند، ارتباطی موثر شکل می گیرد. ارتباط چشمی با حرف هایی که می زنید هم اعتبار می بخشد.

🔮به دیگران اعتماد ببخشید

خیلی ها مرتکب این اشتباه می شوند که زیاد در مورد خودشان حرف می زنند. هیچ چیز بدتر از لاف زدن در مورد خود، یک ارتباط را خراب نمی کند. یکی از بهترین راهکارها برای اینکه یاد بگیرید چطور با مردم ارتباط برقرار کنید این است که به جای اینکه آنها را مجبور کنید به حرفهایتان گوش دهند، از آنها بخواهید در مورد خودشان حرف بزنند. این باعث می شود طرف مقابل احساس راحتی بیشتری کرده و اعتماد به نفسش بالا رود. همچنین موقعیتی ایجاد می کند که فرد مقابل هم همین کار را برای شما بکند و به حرفهایتان گوش دهد.

🔮 هنرمندانه سوال بپرسید

یکی از سریع ترین راه ها برای شکستن قفل سکوت پرسیدن سوال هایی است که بتوان آنها را خیلی راحت با بله یا خیر جواب دارد. با پرسیدن سوالی که به یک جواب با جزئیات بیشتر نیاز هست، فرد مقابل باید توضیح بیشتری بدهد و اطلاعاتی که دارد را در اختیارتان بگذارد. بخشی از ارتباط موفق یاد گرفتن این است که سوالاتی را مطرح کنید که فرد مقابل را به فکر کردن وا دارد. یک چیز به دیگری منتهی می شود و در مدت کوتاهی داستان هایی بین دو طرف منتقل می شود و یخ رابطه می شکند.

🔮 آب و هوا را فراموش کنید و بحث را از سیاست و مذهب هم دور کنید. در مورد لباسی که طرف مقابلتان پوشیده است نظری بدهید. البته باید سعی کنید که طرفتان را با سوالاتتان بمباران نکنید. این باعث می شود فرد معذب و خسته شود. یادتان باشد مکالمه را نباید به بازجویی تبدیل کنید. وقتی می خواهید اسم کسی را بپرسید، فوراً آن را تکرار کنید. بلند گفتن یک اسم کمک می کند بهتر در خاطرتان بماند. از اسم طرف مقابلتان در طول مکالمه استفاده کنید و لبخند زدن هم فراموشتان نشود.

🔮 دو بار گوش کنید، یک بار حرف بزنید

می گویند به یک دلیلی خدا دو گوش و یک دهان به شما داده است. دلیل آن این است که باید دوبرابر آنچه که حرف می زنید، گوش دهید. در ارتباط با مهارت های مردمی، این یعنی وقتی فرد مقابلتان صحبت می کند، باید همه توجهتان را به او بدهید. نباید غرق این فکر شوید که بعد از آن شما چه باید بگویید یا بعداً چه اتفاقی می افتد یا هر فکر بی ارتباط دیگری. تمرکز کنید، اطلاعاتی که ارائه می شود را جذب کرده و راهی برای دنبال کردن صحبت او با پرسیدن یک سوال مرتبط با موضوع پیدا کنید.

با آرزوی موفقیت

ایلقار موذن زاده(روانشناس)

 ೋღ💞💞ღೋ

@ilqarmoazzen

 ೋღ💞💞ღೋ

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “من در بیشتر موارد، حتی مواردی که حق با من است کوتاه می آیم!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

ویدئو برتر

باز کردن چت
سلام
نیاز به مشاوره دارید؟

پشتیبانی سایت توسط اردپرو