افزایش ظرفیت حافظه

تقویت حافظه

سوال:

خسته نباشيد من عارف ام از آبادان ميشه مطالب بيشترى در مورد افزايش ظرفيت حافظه بگين ممنون

پاسخ:

👈انجام منظم کارهای زیر میتواند حافظه شما را قوی کند:

🔮۱.نفس عمیق بکشید. وقتی نفس عمیق می کشید اکسیژن بیشتری را به جریان خون خود فرستاده و همچنین اکسیژن بیشتری نیزبه مغز می رسد. نفس عمیق کشیدن به شما آرامش داده در نتیجه بهتر فکر می کنید.

🔮 ۲. مدیتیشن (تفکر ، مراقبه) قدرت شگفت انگیزی در تقویت حافظه دارد.وقتی تفکر می کنید هوشیاری شما افزایش می یابد. چند ساعت مدیتیشن در روز ، قدرت حافظه را به طور قابل توجه ای افزایش می دهد.

🔮 ۳. در زمان نشستن، ایستادن، راه رفتن با ژست صاف باشید.در حالی که ژست صاف دارید تفکر کنید و در می یابید که وقتی ژست صاف و راست به خود گرفته اید افکارتان روشن تر شده در نتیجه در تقویت حافظه موثر است.

🔮 ۴. در اوقات بیکاری روزنامه یا کتاب بخوانید و یا به نوارهای آموزشی و امثال آن گوش دهید. ما اغلب در روز ساعت ها در صف یا اتاق های انتظار زمان می گذرانیم، ممکن است در سفر و یا در ترافیک مانده باشیم همه این زمان ها را می توانید به نفع خود استفاده کنید. به جای آنکه هیچ کاری انجام ندهید بهتر است کاری انجام دهید تا مغزتان تحریک شود و نتیجه آن را ببینید.

🔮 ۵. شروع به یادگیری زبان جدید کنید. لازمه این کار یادگیری مفاهیم و قواعد جدید است که در پی آن حافظه شما ارتقا می یابد.

🔮 ۶. در هنگام کار سعی کنید تمرکزتان بهم نخورد ، این کار منجر به تقویت حافظه شده و قدرت مغز شما را افزایش می دهد..وقتی یاد بگیرید تمرکز کنید حافظه به صورت پایدار خواهد ماند.

🔮 ۷. دیگر روش شگفت انگیز برای تقویت حافظه نوشتن چیزهای مهم است . لیستی از کارهایی که باید انجام دهید ، یا چیزهایی که باید بخرید ، اهداف شخصی و امثال آن تهیه کنید.سرانجام خواهید دید که دیگر لزومی نمی بینید که به نوشته های خود برای یادآوری رجوع کنید.

🔮 ۸. به موسیقی کلاسیک گوش دهید این روش به طور چشم گیری حافظه را تقویت می کند. به گزارش نیک صالحی برای مثال به آثار موزارت گوش فرا دهید. هماهنگی آرام این موسیقی ها به مغز کمک می کند تا اطلاعات بیشتری را بازیابی کند.

🔮 ۹. رژیم غذایی سالمی داشته باشید. غذاهای سبک و فاقد چربی بخورید.غذاهایی که منجر به آلرژی شده و یا سخت هضم می شوند مصرف نکنید. رژیم غذایی خوب ذهن را روشن کرده در حالی که خلاف آن برعکس عمل خواهد کرد.

🔮 ۱۰. تنها راهی که در طی آن مغز قادر به بازیابی اطلاعات است داشتن خواب مناسب و کافی است.وقتی خواب هستید، مغز وظیفه مهم دسته بندی اطلاعات انباشته شده در روز را برای استفاده های آتی دارد. بنابراین اگه خواب خوب نداشته باشید ، مغز در این فرآیند درست عمل نکرده و به سادگی اطلاعات را فراموش می کنید.

🔮 ۱۱. اگرچه به صورت کلی کافئین مضر است ولی در واقع یک یا دو فنجان قهوه به قدرت مغز کمک می کند. این مورد حتی باعث قوی شدن حافظه نیز می شود.

🔮 ۱۲. دست از نگرانی از جانب چیزهای مختلف بردارید چرا که نگرانی تفاوتی در وضع ایجاد نکرده و در ضمن با نگرانی کاری از پیش نمی برید. وقتی از نگرانی دست بردارید ذهن شما روشن تر خواهد شد.

🔮 ۱۳. وقتی با دوستان یا خانواده اوقات خود را می گذرانید بلند بخندید.خندیدن موجب آزاد شدن اندورفین شده و سطح استرس را کاهش و قدرت مغز را افزایش می دهد. به گزارش نیک صالحی نه تنها به ارتقاء حافظه کمک کرده بلکه باعث می شود بهتر فکر کنید.

🔮 ۱۴. جدول متقاطع، سودوکو و یا معما حل کنید. این کار روش موثر و جالبی برای ورزش مغز است. بنابراین حافظه را نیز تقویت می کند.

🔮 ۱۵. محیط خنک اغلب برای ذهن و مغز بهتر است ، در دمای گرم، مرطوب یا محیط های نا آرام قرار نگرفته و سعی کنید کار مهمی را با دخیل کردن تفکر انجام دهید. دمای خنک به مغز بیشتر امکان تمرکز و به یادآوری اطلاعات می دهد.

با آرزوی موفقیت

ایلقار موذن زاده(روانشناس)

@ilqarmoazzen

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “افزایش ظرفیت حافظه”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

ویدئو برتر

باز کردن چت
سلام
نیاز به مشاوره دارید؟

پشتیبانی سایت توسط اردپرو