سمینار خانواده و تحصیل فرزندان

این سمینار که به میزبانی دکتر قربان زاده در محل برگزاری آزمونهای سنجش در مشکین شهر برگزار شد با استقبال خوب خانواده های دانش آموزان کنکوری همراه بود. در این سمینار استاد ایلقار موذن زاده ابتدا به ارزیابی مشکلات عمومی والدین در قبال دانش آموزان پرداخت.

میزان ساعت مطالعه دانش آموز، وضعیت خواب، حس و حال عمومی، تمرکز، نحوه مطالعه، برنامه تست زنی، کیفیت و سطح مطالعاتی، وضعیت و کیفیت خواب و استراحت دانش آموز و بسیاری مشکلات دیگر مورد بررسی قرار گرفت. سپس استاد ایلقار موذن زاده در خصوص تک تک این مشکلات به ایراد سخنرانی پرداخته و آسیب شناسی ها و علل این مشکلات را توضیح دادند. در این میان به توضیح و تشریح مواردی که والدین کنکوری نباید انجام دهند اشاره شد. کارها و رفتارهایی از جمله مقایسه نکردن، در خصوص نتیجه ای که دانش آموز میگیرد قضاوت نداشتن، نگرانی و خشم ناشی از نتیجه نگرفتن و عملکرد نامطلوب را به دانش آموز منتقل نکردن، با ایجاد احساس گناه در دانش آموز به لج و لجبازی ها دامن نزدن و بسیاری از موارد دیگر که والدین در مسیر مطالعاتی دانش آموز نباید انجامش دهند.

در ادامه برنامه استاد ایلقار موذن زاده به تشریح آن دسته از مسائلی پرداخت که والدین بایستی انجام دهند. تشکیل جلسات اس تی تی هر شب در خانه، به این شکل که دانش آموز پس از پایان یک روز مطالعاتی در یک جلسه رسمی ۱۰-۲۰ دقیقه ای به تشریح همه آنچه که انجام داده بپردازد، اعم از این که چند تست کار کرده و تست هایی که کار کرده در چه سطحی قرار داشته و چند درصد پاسخگویی داشته اند، دانش آموز چطور توانسته از دانش و معلومات خود در پاسخگویی به سوالات استفاده کند. نحوه مطالعه اش در تک تک دروس چطور بوده است، تایم های مطالعاتی اش چگونه بوده و در مجموع چند ساعت درس خوانده است. برای فردا چه برنامه ای دارد و می خواهد چطور عمل کند. آیا در حین مطالعات خود توانسته حضور در لحظه خود را حفظ کند و آرامش و تمرکز داشته باشد یا نه؟ چه نگرانی هایی دارد و چگونه می تواند به نگرانی های خود غلبه کند؟

سپس چگونگی ایجاد تابلوی تغییر در اتاق دانش آموز آموزش داده شد و بعد از به توضیح نحوه مطالعه صحیح و اجرای مراحل دهگانه مطالعه پرداخته شد. در انتها با جمع بندی مباحث ارائه شده توسط استاد ایلقار موذن زاده در این سمینار ۹۰ دقیقه ای برنامه به اتمام رسید.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سمینار خانواده و تحصیل فرزندان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

ویدئو برتر

باز کردن چت
سلام
نیاز به مشاوره دارید؟

پشتیبانی سایت توسط اردپرو