استیون هاوکینگ درگذشت.

مساله ای که فوت استیون هاوکینگ میتونه تلنگری به آینده نگری بشریت داشته باشه پیشگویی های علمی استیون هاوکینگه. خوبه که دید وسیعتری نسبت به آینده بشریت داشته باشیم. نسبت به ارتقای قابلیتهای ذهنی و ایجاد تغییر در شکل نورونهای مغزی. اونایی جاودانه تر خواهند بود که به مغزشون فشار میارن و بیشتر یاد میگیرن و ذهنشونو قدرتمندتر میکنن. اونایی جاودانه خواهند موند که ذهن قوی تر و باسوادتر و آگاهی گسترده تری دارند. به نظر من هم دو کتاب مهمی که باید خونده بشه کتاب “درد جاودانگی” اثر میگل دئ اونامونو و کتاب “آینده ذهن” اثر میچیو کاکا هستش. بشریت اتفاقات خارق العاده ای پیش رو داره. هوش و ذهن و مغز رو باید ارتقا داد تا باسوادتر شد. وقتی مطالعات گسترده تر شد تا میشه دید که هوش مصنوعی آینده بشر رو به چه روزی خواهد انداخت.

🔹همانطور که «استیون هاوکینگ» گفت فناوری هوش مصنوعی روزی جای انسان رو در زمین میگیره و بالاخره یه نفر موفق به توسعه هوش مصنوعی یادگیرنده خواهد شد و این هوش می تونه با اصلاح و پیشرفت مداوم خود، نسبت به هوش انسانی برتری پیدا کنه. یعنی همونطور که میشه ویروس های کامپیوتری با توانایی تکثیر سریع رو توسعه داد، هوش مصنوعی هم به قابلیت تکثیر دست خواهد یافت و در نهایت نوع جدیدی از حیات را شکل خواهد داد.

🔷و در آینده هوش مصنوعی به اندازه ای قدرتمند شود که به صورت غیر عمدی جان انسان ها را به خطر بیاندازد.

🔶 خطر اصلی هوش مصنوعی دشمنی اون با انسان ها نیست، بلکه این سیستم بسیار هوشمند در رسیدن به اهداف خود عملکرد فوق العاده ای خواهد داشت و اگر اهداف آن با اهداف انسان ها در یک راستا نباشه، وجود بشر به خطر خواهد افتاد.

♦️بر اساس همین نظریه ها هاوکینگ هم پیش بینی کرده که بشریت تا هزار سال آینده از بین میره. چیزهای زیادی هست که باید یاد گرفت. از فرصتی که داریم باید برای ارتقای مغز استفاده کنیم؛ چون دو دسته بشر خواهیم داشت، به گفته دانیل پینک آینده کره زمین رو نیمکره راستی ها رقم خواهند زد و به گفته هاوکینگ و داروین متوسطها محو خواهند شد. شما که مطمئنا میخواین جزو دسته اول باشین مگه نه؟

منبع خبر مرتبط با هاوکینگ: یول پرس

 

ایلقار موذن زاده
بیست و سه اسفند ۹۷

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “استیون هاوکینگ درگذشت.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

ویدئو برتر

باز کردن چت
سلام
نیاز به مشاوره دارید؟

پشتیبانی سایت توسط اردپرو