احساس دلشوره و اضطراب مداوم دارم

☎️زنگ پرسش و پاسخ🔔🔔🔔

دلشوره و اضطراب مداوم دارم،
حوصله ی جمع ندارم
یه مشکل اصلی که غیر از همه چیز داره اذیتم میکنه
اینه که من تو جمع های شاد که بگو بخند و ایناس خیلی استرس میگیرم

علتشم اینه که چن سالی هست یه حالتی وسط خندیدن بهم دست میده که خیلی آزارم میده
اونم اینه که یه دفه حالا مثلا حتی پیش خواهرمم یا دوستم که یه مطلب خنده دار تعریف میکنه
اولش میخندم خب بعد از یکی دوثانیه اون حالت بهم دست میده
یهو خندم خشک میشه کلا فازم عوض میشه بعد انقد تابلو میشه طرف میفهمه اینو میگه چته چیزی ندارم بگم احساس ضعف میکنم احساس میکنم آبروم رفت که اینجوری شدم
همین باعث شده چن ساله ترس و استرس دارم تو جمع برم تا مجبور نشم حتی خونه ی کسی و مهمونی و اینا نمیرم

دکتر تورو خدا یه بررسی کنید بفهمم چرا اینجور میشه
این داره عذابم میده و روز به روزم داره بدتر میشه و عذاب شده برام
که نمیدونم چرا اینجوریه
هیچکس هیچکس اینجوری نمیشه
فقط منم
احساس میکنم تنها کسی هستم که این مشکلو داره

خسته شدم از همه چی و همه کس بریدم همه زندگیم شده تنها تو خونه باشم و استرس داشته باشم اگه یهو یه جا برم یه مهمونی برم یکی بیاد خونمون یه ماجرایی باشه یکی تو جمع ازم یه سؤال بپرسه و دوباره نتونم جوابشو بدم و این حالت بشم و آبروم میره تمرکزم از دست میدم اصن نمیفهمم طرف دیگه چی میگه تا پاشم ترک کنم اون جمعو چن ثانیه و برم مثلا یه لیوان آب بخورم بیام تا دوباره بتونم آروم بشم یکم
ولی بعدش باز تا چن روز حالم بده که چرا این اتفاق افتاد
از هر چی مسافرت و مهمونی و دوست و رفیق و تولد و ایناس بیزارم برا همین
به هیچکسم نمیتونم بگم
تازگیا که بد ترم شدم
حتی طرف داره یه داستان معمولی هم تعریف میکنه و خنده و اینام نداره
من باز فکرم میره رو اینکه باز اینجور نشم و تمرکزمو همون موقع از دست میدم وهمینم میشه

مثلا من و شوهرم و دوستشو خانمش چهارتایی میریم یه گردش تا وقتی که سرگرمیم و اینا هیچی اما اون وقتی که میشینیم دور هم یا حتی سر سفره برا غذا خوردن باز دیوونه میشم و دلشوره میاد سراغم
آرزو مونده به دلم از ته دل قهقهه بزنم و اینجوری نشم بشینم با دوستام بگیم و بخندیم با آرامش بدون اینکه این فکر بیاد تو سرم و این اتفاق بیفته

امیدوارم تونسته باشم متوجهتون کنم

 

 

پاسخ:

👇📝👇📝👇📝👇📝

🔮 مشکل شما نیاز به بررسی بیشتر داره تا افکار اتوماتیک منفی که منجر به ایجاد حس و حال منفی در شما میشه شناسایی و راههای از بین بردن و مدیریت اون بررسی و کار بشه. محتوا و فرآیند فکری شما خیلی منفی شده و نمیتونین کنترلش کنین. باید تمرین کنترل فکر و تجسمات خودتونو مدیریت کنین. این مستلزم تمرین خیلی زیاده. وقتی شما میشینین افکار و حس و حال ترس آلود و استرس آمیز رو در خودتون شکل میدید این ترسها و استرس ها هر لحظه باعث این خواهد شد که نتونین بخندین و همیشه و هر لحظه توسط ترسهای بی مورد خودتون تنبیه بشید.

🔮چون شما خودتون به این ترسها میدان و اهمیت داده اید و این افکار مزاحم الان هم انقدر پررو شده اند که دست از سرتون برنمیدارن. اگه وقتی کسی ازتون سوالی میپرسه و نمیتونین جوابی بدین یعنی مهارت هوش عاطفی هیجانی تون ضعیفه و باید همین مهارت عاطفی و هیجانی در خودتون ایجاد کنین. چون شما نسبت به خودتون خودآگاهی ندارید. گام اول مدیریت هوش عاطفی هیجانی خوداگاهی هستش. یعنی اینکه بدونین کی هستین چی میخواین از زندگی و چطور عمل میکنین. بعد در گام دوم باید خودبازداری و خودمدیریتی داشته باشین. در گام سوم رابطه هاتون رو باید بتونین مدیریت کنین تا بتونین به گام چهارم که مدیریت رابطه هستش برسین. اون حس و حال منفی انقدر ریشه دووونده توی ذهنتون که از تولد و جشن و مراسم تفریجی هم دورتون کرده و مجبورتون کرده که همیشه ناراحت باشین و با امتیاز گرفتن از شما گولتون میزنه که حالتون رو خوب خواهد کرد ولی هیچوقت اینکارو نمیکنه و شما به گول خوردن خودتون توسط ترسهاتون ادامه میدید. وقتی همه هیجانات مثبت شما توسط هیجانات منفی تون تحریم شده این حالت به وسط میاد که خنده رو هم برای خودتون حروم کنین. باید دایره افکار منفی در ذهنتون پاره بشه و شما با بی توجهی روزافزون به این

🔮احساسات منفی در ذهنتون اینارو روز به روز ضعیف و ضعیف تر کنین. باید سعی کنین خنده های الکی سر بدید و بصورت تصنعی خنده روی لبهاتون نقش ببنده و به این طریق مبارزه رو شروع میکنین. چون مغز نمیتونه تشخیص بده که شما دارید خنده ساختگی میکنین یا واقعی و در هر دو حالت هم موجبات ترشح هورمون سروتونین رو فراهم میکنه و حس و حال و انرژی مثبتی در شما ایجاد میکنه. روزانه ورزش ده دقیقه ای سبکی انجام بدید و خودتون رو در مجاورت افراد شاد و با انرژی قرار بدید و همه خاطرات، تصاویر، صحبتها و تفکرات که باعث تداعی حالتهای منفی در شما میشه رو دور بریزید….

❤️با آرزوی موفقیت❤️
✍️ایلقار موذن زاده(روانشناس)

 

کایزن یعنی رشد به سوی موفقیت

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “احساس دلشوره و اضطراب مداوم دارم”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را دنبال کنید

ویدئو برتر

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

DESIGN BR: RAFIG KHIYAVI