آسیب شناسی دی وی دی های آموزشی

 

🔮1- هر دانش آموزی ابتدا بایستی بصورت حرفه ای تعیین سطح شود و بر اساس نیازهای مطالعاتی و یادگیری خودش آموزش داده شود.

🔮2- هزینه های کلانی که بابت دی وی دی آموزشی پرداخت می شود در قبال جلسات حضوری و زنده هیچ توجیه اقتصادی و علمی ندارد.

🔮 3- اصول اساسی یادگیری این است که استاد بایستی فیدبک و بازخورد لازم را از دانش آموز سر جلسه تدریس بگیرد در غیر اینصورت یادگیری صورت نخواهد گرفت.

🔮 4- بر اساس بررسی های صورت گرفته از سیستمهای یادگیری معتبر دنیا و مکانیزم یادگیری دانش آموز، افراد عموما بعد از دو هفته 70 درصد آنچه را که بصورت مالتی مدیا(دی وی دی آموزشی) مشاهده کرده اند فراموش می کنند(یافته ها و تحقیقات بنجامین بلوم-پدر یادگیری جهان-)

🔮5- کلاسهای حضوری و زنده تدریس با دبیری مجرب و مشاوری حرفه ای بسیار مقرون به صرفه تر از دی وی دی های موجود در بازار خواهد بود.

🔮6- دیدن دی وی دی آموزشی پسیو لیرنینگ(یادگیری غیرفعال) و حضور در سر جلسه آموزشی(اکتیو لیرنینگ) است.

🔮7- دی وی دی های موجود در بازار مبتنی بر تکنیکهای به ظاهر قشنگ و شیک است! در حالیکه که دانش آموزی که میخواهد در کنکور موفق شود بایستی بتواند دانش فراشناختی را در خود شکل دهد(یعنی فکر کردن در باره فکر داشته باشد) یعنی بتواند مباحث را بصورت مفهومی و پایه ای یاد بگیرد.

🔮8- شما اگر حتی صد تکنیک بسیار عالی و به ظاهر شیک را با ادا اطواری که در دی وی دی های آموزشی ارائه می شود باز نخواهید نتوانست آن طور که باید و شاید بصورت مفهومی به مبحث مسلط شوید و چه بسا در تستهای تالیفی مبتنی بر دانش فراشناختی باز بمانید…

🔮 9- کنکور نه ایکس لارج است، نه مدیوم. در آشفته بازار کنکور، گول گنجشکهایی که در لباس قناری فروخته می شوند را نخورید.

🏡 @konkurekayzen

💢ایلقار موذن زاده(روانشناس)
💫مبتکر روش Big Data در کشور

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آسیب شناسی دی وی دی های آموزشی”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را دنبال کنید

ویدئو برتر

مجوز فعالیت سایت

logo-samandehi

DESIGN BR: RAFIG KHIYAVI